24 Apr 2014

mengenal nombor 1-5



skang ni masa untuk aku mula mengajar anak aku mengenal nombor...
memahami nombor dan membilang dari satu hingga lima... walaupun umur dah masuk 3 tahun lebih tapi aku tidak pernah mengajar dia secara langsung... cuma secara tidak langsung semasa menaiki tangga sahaja
bermula april aku telah membuat jadual untuk mula memperkenalkan dia secara rasmi pembelajaran.. tetapi permulaan april yang agak menyedihkan ini membataskan perancangan aku....
jadi bermula minggu ini 21 april aku start mengenalkan dia nombor 1, 2, 3, 4 dan 5

aku tulis pada sekeping kertas dan aku tunjukkan dia


aktiviti pertama :  21/04/2014 - 9.00 malam -9.20 malam

objektif  : mengenal nombor 1-5

aktiviti : memperkenalkan nombor dan bentuk 1, 2, 3, 4 dan 5

alatan : marker pen, highlight, kad manila kecil

ulasan : 

#sudah boleh membilang dengan urutan nombor 1-5

#mengenal nombor 1, 3, 4

#masih keliru antara no 2 & 5

(perlu belajar sambil bermain supaya lebih gembira untuk belajar)

                                                                                                                                 bersambung ........






No comments:

Post a Comment