22 May 2013

KAWEN : LIST BARANGAN DECOR HANTARAN

skang ni nak plan buat list untuk barang-barang yang akan dibeli untuk decor hantaran perkahwinan adik ke tiga aku ......

1. Sirih 
-sirih- rasanya pakai sirih palsu jer kot ... sebab hantaran buat kat sini... lepas siap baru hantar terengganu
-gambir, kapur, pinang - barang ni semua nak kena cari kat terengganu jer.... pinang yang paling   bermasalah... mungkin aku cari kat kedai india jer...
-gula, garam, asam dan kayu kayan rempah - tu dah ada kat umah... tunggu nak punjut-punjut jer....
- bunga untuk hiasan... aku pakai bunga platik tu jer senang----nak cari fresh flower macam  orang skang ni.... payah la skit... banyak kekangan e....
-span nak menyucuk segala bagai....
- dawai, pelilit hijau ... benda-benda kecik yang mesti ada sewaktu nak membuat sirih junjung ini.....
- bakul atau tempat letak sisrih ni... aku tak pikir lagi apa aku nak guna... tengok kat sana esok mana yang berkenan .... jalan....

bajet nyer: RM 70 untuk dua hantaran

2. Buah 
- bakul
-bunga
-sedikit reben
- buah mesti ada la...

RM 30+RM10+RM15=RM55+RM 10+ RM 10
bajetnyer : RM 75 untuk dua hantaran (buah sendirian berhad )


3. Kuih 
-kuih
-bekas

bajetnyer : RM 60 untuk satu hantaran  hiasan dan gubahan bekas (kuih sendirian berhad)

4. kek 
- tempah kat kedai kek kuala berang saja....
- bunga atas kek untuk hiasan
bajetnyer : RM 90 untuk  satu hantaran 
 berrsammmmmbunggg......


1 comment:

  1. sweet your blog,,, rajin2 follow lah sya,, apa2 nanti boleh sya tolong promot your business

    ReplyDelete