9 Sept 2015

penyusuan susu ibu

menyentuh tentang penyusuan susu ibu...topik sekarang ni semakin hangat
trend masa sekarang ibu muda sudah mula membuka mata untuk menyusukan
anak kecil sehingga dua tahun..

banyak blog-blog yang menceritakan tentang penyusuan susu ibu...

sangat baik sekali sebenarnya dan Allah juga menyuruh kaum ibu menyusukan
anak mereka sehingga dua tahun...

tapi sangat banyak halangan yang terpaksa para ibu tempuhi terutama yang bekerja...
aku salah sorang.... hu...hu,...tensen ada juga.... tapi aku berdoa pada Allah aku dapat
terus bertahan untuk menyusukan anakku....

anak pertama juga aku susukan,  amer sampai umur 3 tahun, 11/2 tahun aku dah campur
susu formula sebab aku start kerja...

sekarang, moga Allah permudahkan untuk aku menyusukan Aman selama 2 tahun dan lebih tanpa bantuan susu formula...

banyak perbezaannya suri rumah sepenuh masa dengan ibu bekerja... ibu bekerja lebih banyak cabarannya.. aku akan cerita kan cabarannya... tapi next post ...



chayok...chayok.... untuk Aman..

No comments:

Post a Comment