18 Jan 2013

perangai orang kita

salam... kita mungkin insan yang sangat alpa dan sangat tidak mengendahkan hati dan perasaan orang lain...
bayangkan kita rasa betul-betul sakit hati dengan seseorang adakah kita akan pendam.... bagi tahu dengan terus terang atau pegi serang balik dengan sumpah seranah yang tak patut keluar dari mulut,,,... atau biarkan sahaja ia berlalu,....

aku mungkin dalam kategori yang last tu... kalau yang tak memudaratkan la... dalam hati tu menyumpah seranah jugak la... hati hanya tuhan je tahu,.... (ya Allah ampun kan segala kesalahan aku dan moga aku ini akan lembut hati untuk memaafkan..)mungkin sampai satu tahap yang tak dapat nak kawal.... keluar juga la perkataan yang mungkin akan mengguris perasaan.....kalu ada sesapa yang mungkin terasa hati dengan perkataan lidah yang aku keluarkan moga aku dimaafkan.... jangan simpan dalam hati...

perangai macam mana yang paling positif bila berada dalam situasi macam ni,... aku rasa baik kita terus terang dan bagi tahu hal yang menyakitkan dan membuatkan hati kita terluka.... kalu dengan member baik atau kawan yang dah kenal lama mungkin kita akan bagi tahu perkara sebenar dan mungkin akan bagi sedikit paku buah keras... kasi dia insaf sikit,,,...

tapi hidup pasti ada keadaan yang macam tu.... mesti punya... kalu tak der x di nama kan hidup.......


hidup perlu memaafkan .... baru berkat dan bahagia ....

No comments:

Post a Comment