13 Nov 2012

persiapan pertunangan......

selamat bertunang buat adik aku... ai... rasa ari tu kecik lagi adik aku ni... tup-tupp dah nak bertunang...rasa kejap jer dia ngan pampers dia menggeliat atas katil masa bangun tidur... masa tu rasa umur dia dua tahun...atau  3 tahun..... teramat deras masa yang berlalu dan masa tu takkan balik lagikan... rindu kenangan dulu main tepian sungai.... hua.....rindu e.......

tahniah la.... skarang dah jadi tunang dan bakal jadi suami orang ,,.... tanggungjawab pasti akan lebih lagi...tanggungjawab pada keluarga...ibubapa.... dan yang penting tuhan ALLAH yang Maha Esa....

aku hanya doakan agar berbahagia... dan menuju jalan yang lurus....


sepanjang tempoh persediaan tu kecoh gak la... pada awal e... dia cakap nak tunang, masa tu raya puasa.... dah diam... senyap.... gelap pekat ... takder khabar berita nak buat ke tak... tup-tup .... cik seri kita tepon kompem jadi buat raya haji yang ketiga... e... jadi la pulak... aku pulak dah plan nak balik beraya kat kg suami aku... telok bakong...perak... camner ni....takkan nak balik dua-dua kg rabak dan tak cukup la duit nak raya ni....

last-last aku ambik keputusan nak pergi dari perak..... dan bila time dah tiba... aku buat la hantaran 5 dulang untuk pertunangan ni...


1) sirih- belum siap... sirih hidup ada kat adik aku kat penang...aku just cucuk bunga n hiaskan bakul sahaja
2)coklat & cincin- aku hiaskan bakul and tambah bunga pastu letak coklat yang aku tempah dr opis mate aku... n tabur gula-gula... dah siap
3)buah-aku letak dalam bakul dan letak la bunga serba sedikit... bagi aku dah cantik ... and then letak saletap....banyak-banyak---takut nanti nak bawak penang ... beterabur la plak.....
4)tuala & kain batik-- yang ni aku cuma buat bakul jer nak isi...sebab barang-barang ada kat che,... yang bab gubah bila dah sampai penag baru buat... tapi tak pakai pun sebab buat gubahan tu dah tak muat bakul letak atas talam yang che beli jer... yang ni mak sedara aku buat,,...
5) kek-- yang nni adik aku yang dekat penang uruskan....
gambar semua ada ngan adik aku... jadi x bleh masuk dalm blog....

apa yang penting ALHAMDULILLAH semua berjalan lancar dan tiad sebarang kerumitan dalam majlis ni... ALLAH permudahkan jalan nak bina masjid ni....

time aku sampai kat umah tumpangan tu... punya la rindu kat ayah aku... peluk cium ... rasa cam nak nangis pun ada... ayah aku lagi a sedih ramai anak e tak balik raya kali ni... kata nye... duduk kat tepi dinding termenung.... meruntum jiwa betul cakap ngan ayah ni... sedih ui,.... nanti aku sambung balik citer raya haji...

No comments:

Post a Comment