11 Jun 2013

kawen : paper bag

skang ni tengah memikir nak buat paper bag ke nak membelinya sahaja...

kalu beli :

1. nak pakai 200 keping jer.... harga mungkin jatuh dalam 35sen perpaper bag... 0.35x200=RM 70
2.cantik.....
3.ada yang nak simpan ke paper bag ni....dulu aku simpan la... skang paper bag yang orang bagi pakai kejap lepas masuk tong sampah.... mudah sangat pecah tempat yang di gam....
4. rasa cam membazir jer...

kalu d.i.y

1. masa memang amik masa nak membuatnya...
2.kos barangan kalu pakai brown paper
       a. brown paper (kertas goreng pisang) RM 5.00 seratus keping  = RM 10.00
       b. tali paper bag ( pakai reben kertas 1 meter dapat 10 paper bag ~RM 0.50/meter
           200/10 x 0.50 = RM 10.00
       c. tape RM 1.50 x 3= RM 4.50
TOTAL : RM 24.50
3. aku compem lepas ajer dapat barangan di dalam paper bag itu maka akan jadi penghuni tong sampahlah paper bag tu...

dan dengan rasmi nyer aku akan habis kan tenaga aku untuk mend.i.y jer paper bag ni.. sekian....


imaginasi aku tentang paper bag ni.... mula-mula skali... beli barang-barang secukupnya
2. aku buat tali dulu ... ni amanah orang tua aku... senang katanya orang kampung nak bawak//.... tak la terkepit kepit kat ketiak.... kata mak aku....
3. reben kertas di potong satu meter bahagi 5..... buka reben kertas tu.....dan dan potong lagi kepada empat ini secara memanjang..... kemudian gulong balik rebenkertas tadi satu-satu...... anda akan dapat satui meter 20 gulongan kertas.... ini untuk 10 paper bag... ni buat la time tengah tengoh tv petang-petang tak la boring sangat....
4. lekatkan dengan masking tape tali tersebut dengan paper bag brown....
5. tada .... dah siap,.....

No comments:

Post a Comment